Le Pichon, E. et Cummins, J. (2020). Case Study 1. Multilingual programme Studi/Binogi, In: The Future of language education in Europe: Case-Studies of innovative practices. NESET II report, Luxembourg: Publications Office of the European Union, p. 44-52.
Le Pichon, E., Cavalcante, A. et Cummins, J. (2022). L’apport de la technologie pour l’enseignement des mathématiques en contexte plurilingue canadien : une pédagogie revisitée. Dans Plurilinguisme et enseignement des mathématiques, Dir. P. Escudé, C. Hache, C. Mendonça Dias, Journées PLURIMATHS plurilinguisme et mathématiques, Université des Cultures, Sorbonne Nouvelle. Paris, France.
Le Pichon, E., Wattar, D., Naji, M., Cha, R., Jia, Y. et Tariq, K. (2023). Towards linguistically and culturally sensitive curricula: The potential of reciprocal knowledge in STEM education. In Special Issue: Digital Technologies & Linguistically and Culturally Relevant Pedagogies.Language, Culture and Curriculum, 36(3).